Må Dina Hårddiskar För Evigt Alltid Krascha

 
För några dagar sedan var jag i stan med min bästa vän. Vi hade gått en rejäl shoppingrunda och var lite sötsugna, så vi bestämde oss för att ta en glass på Mc'Donalds innan vi åkte hem. Såklart valde vi fel kö och hamnade bakom en familj med specialbeställningar och allt möjligt som blev fel. Vid det här laget var vi ganska trötta och jag började titta mig omkring. I kön bredvid oss kommer en mörkhyad man fram och jag hör hur han börjar fråga på svenska om de olika burgarna och vad de innehåller.
 
Till min stora förvåning märker jag att när mannen i kassan ska svara så svarar han enbart på engelska. Mannen som beställer ser också lite förvånad ut men fortsätter fråga om de olika menyerna och det står klart att han har ett stort ordförråd och talar bra svenska dock med brytning, men kassören fortsätter att svara honom på engelska.
 
Jag kände hur jag kokade inombords, jag tyckte att det var fruktansvärt! Men jag bet mig i tungan, för jag kände att jag inte ville skapa en stor scen heller. Men våra blickar möttes ett antal gånger och jag tror att jag såg ut ungefär som bilden här ovanför. När nästa kund kom fram i kassan så talade han svenska tillbaka, så han hade ju uppenbart inga problem med svenskan heller.
Gah!


 


Kommentarer
Make-A-Flake Corpse Bride

Tack så mycket för kommentaren! Visst är det! Önskar att fler körde på maskeradtema när de hade fest!

Gud vilken konstig människa föresten. Jag hade blivit stött om någon hade svarat mig på engelska när jag uppenbarligen pratar svenska, och vi är i Sverige.

Svar: Eller hur, blev verkligen chockad.. Visste inte hur jag skulle reagera heller eller vad man hade kunnat säga. Förstår inte vad han själv fick ut av det, killen kunde ju uppenbarligen svenska.
Karin

2012-10-29 @ 13:47:12
URL: http://make-a-flake.blogspot.co.uk/
smäm

Haha, men vad knäppt!!! Snygg blick iaf :)

Svar: Tack så mycket! :)
Karin

2012-10-29 @ 14:58:14
URL: http://xn--smm-rla.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0