Hur Man Skapar Ett Sår

På lördag är det dags för Halloweenfest! Som jag tidigare skrivit ska jag vara den galne hattmakaren och min vän den onde Drottningen från Alice i Underlandet. Jag har velat fram och tillbaka om jag bara ska vara "normal" eller lite läskig. Men så besämde jag mig för at lite blodig får jag väl vara i alla fall, det är ju ändå Halloween och gänget jag ska på fest hos brukar gå all-in. Så jag köpte fake skin och låtsasblod från Bodega här i Göteborg (bilderna länkar till produkterna på hemsidan)

 
 
När jag kom hem var jag ju tvungen att göra ett litet sår för att testa. Först tog jag en liten bit Fake Skin och värmde upp massan genom att knåda den lite mellan fingrarna så den blev mjukare. Sen formade jag den till en avlång korv och satte den på handleden och jämnade ut kanterna. Jag tror det är bra att använda ex en palettkniv för att jämna ut och få snyggare övergångar än fingrarna, ska testa det på lördag.
 
När jag plattat ut kanterna pudrade jag massan med ett gammalt puder hemma för att få en mer hudlik-ton och för att det inte skulle bli så klibbigt. Sedan tog jag baksidan på en kniv och skapade en skåra i massan. I skåran målade jag sedan med svart eyeliner för ge djup åt såret och sedan hällde jag på fakeblodet.
 
Såhär blev det:
 
 
Tyckte det blev ganska fräckt utan blod också men jag kör på den färska looken på lördag tänkte jag.. Om man vill kan man även skapa en rodnad runt såret med rouge eller en röd ögonskugga till exempel.
 
Ser det hyffsat verkligt ut?
 
 
 


Kommentarer
sara

oj, det ser verkligen verkligt ut! :o

Svar: tack, kul att höra :)
Karin

2012-10-31 @ 21:37:12
URL: http://sarajosefin.blogg.se
Finurliga fröken

Så coolt! Tycker det ser väldigt verkligt ut. Hoppas man får se bild på hur du ser ut sen. Ha det så kul på festen. Kram

2012-10-31 @ 23:06:28
URL: http://harligheten.blogspot.com
CJ

Uää, det ser jätte verkligt ut!

Svar: Va kul att du tycker det! :)
Karin

2012-11-08 @ 11:59:13
URL: http://cjs.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0